Vroedvrouwenpraktijk De Wolk

Vroedvrouwenpraktijk 'De Wolk'

Structuur, automatisatie en vindbaarheid

Vroedvrouwenpraktijk de wolk homepage
Het gaat hard voor Elke en haar vroedvrouwenpraktijk. Op elf jaar tijd bouwde ze een compleet team uit van zes specialisten, waaronder vroedvrouwen, een psychologe, een kinesiste, een bewegingscoach en twee yogi. Yools hielp haar bij het bouwen van een website die enerzijds Elkes genegenheid en vertrouwen uitstraalt, de grote hoeveelheid informatie structureert en de inschrijvingen voor haar cursussen en workshops automatiseert. 

Hoe hebben we Elke geholpen?

  • Duidelijke website-strategie
  • Webdesign op maat
  • SEO Copywriting
  • Integratie van automatisatie-tools
    • Voor e-mail
    • Voor inschrijvingen
    • Voor betalingen

"Hopelijk zal er genoeg werk zijn"

Wie onderneemt, heeft angsten. Dat was bij Elke niet anders. “Uiteraard heb je als zelfstandige altijd de angst dat er niet genoeg werk zal zijn”, vertelde Elke bij ons intakegesprek. De website van 'De Wolk' moest met andere woorden goed gevonden wordenGaandeweg ontdekten we nog een tweede obstakel. Er was een bom aan informatie. Het is eigen aan praktijken uit de zorgsector dat ze bezoekers zoveel mogelijk op voorhand willen educeren. Dat maakte het lastig om de website overzichtelijk en scanbaar te maken. 
Information overload Gif Star Trek

Oplossingen

Dat de website werk moest opleveren, was duidelijk. Daarom fixeerden we ons op uitgebreide SEO copywriting met local targeting. Nieuwe mama’s of zwangere vrouwen hebben immers geen zin om zich over grote afstanden te verplaatsen, ze zoeken in de regio.

Tijdens die copywriting hadden we ook grote aandacht voor structuur van de grote hoeveelheid informatie, verspreid over de pagina’s. Overzichtelijkheid was de essentie, en dat is gelukt.

Automatisatie

Enkele maanden na de lancering van de website drong een nieuw probleem zich aan. Tijdens onze opvolgings-call vertelde Elke ons dat ze het zo druk had met de administratieve opvolging van de inschrijvingen dat ze minder diepgaand haar job kon uitoefenen. We implementeerden daarom een automatisch booking-systeem op haar website, dat de volledige administratie van haar overnam. 

Gouden Pinard

Als Yools zijn wij trots met ondernemers als Elke en onszelf. We hielpen haar zaak groeien. Vandaag geniet ze erkenning, niet alleen van mama’s, maar ook van haar concullega’s, met als hoogtepunt het winnen van de Gouden Pinard in 2017, de prijs voor ‘Vroedvrouw van het Jaar’.
Elke Nottebaert - Review Yools
Terug naar het portfolio

Start met een gratis website-strategie!

Via een gratis analyse-gesprek krijg je een professioneel idee van jouw unieke website strategie
Boek een gratis adviesgesprek