De Pruikenmaker

Marie "De Pruikenmaker"

De angsten van een jonge zelfstandige

Marie Lavrysen knoopt pruiken en haarstukjes met de hand voor mannen en vrouwen ‘die het echt kunnen gebruiken’. Als 26-jarig product van de ‘Stille’ Kempen heeft Marie aka. De Pruikenmaker zich een aantal maanden geleden volledig gestort in het woelige leven van de zelfstandige. Een zeer moedige keuze die veel onzekerheid en onverwachte verplichtingen meedraagt. Op een dag klopte ze bij ons aan voor een website… 
 

Wij deden/doen

  • Website-strategie
  • Contentmarketing
  • SEO Copywriting
  • Branding
  • Data-analyse
  • ...

Pruik laten maken - De Pruikenmaker

Nachtmerries over ondernemen

“Ambachtelijke pruikenmakers lopen in België niet dik, integendeel, het bestaat amper of niet”, legde Marie ons uit tijdens het intakegesprek. “Aangezien dit echt de job is die ik wil uitoefenen, moet ik wel kiezen voor een zelfstandig pad.” 

Maar zonder voorkennis of met een stevig kapitaal zelfstandig worden, is geen lachertje. Dat werd al snel bevestigd: “Ik word ‘s nachts geregeld in paniek wakker met de gedachte dat ik nooit klanten zal vinden, of pieker mezelf in slaap over faalangst en het financiële plaatje”, gaf ze toe. Bovendien moest ze rekening houden met zaken waar ze nog nooit van gehoord had. Er zat duidelijk veel (herkenbare) angst in haar hoofd.

I'm Fine Gif

Een website die rendeert

Bij Marie was het duidelijk dat we haar belangrijkste angsten konden elimineren door een website te bouwen die niet alleen haar unieke verhaal vertelde, maar die vooral ook gevonden werd, zonder enorme budgetten aan te spreken. We slaagden daar in via strategische copywriting/branding met grondige keyword analyses en SEO optimalisaties. Op die manier stroomden organisch de aanvragen binnen, kon ze een mooi klantenbestand uitbouwen en haar financiën fel aandikken.

Kennis en vertrouwen

Elke ondernemer wil zich laten omringen door mensen waarop je kan terugvallen. Op het gebied van digitale marketing is dat exact wat wij willen betekenen. Bij jonge ondernemers als Marie is dat zelfs nog veel meer aan de orde. We contacteren haar dan ook regelmatig met vrijblijvend advies om haar website en bedrijf steeds naar een hoger niveau te tillen. Zo lanceert ze vandaag frequent relevante content op social media en doet aan e-mailmarketing. Bij ons laatste contact zei ze deze mooie woorden:

“Yools zit bij mijn lijstje van mensen met kennis en mensen die ik volledig vertrouw. Het is ongelooflijk hoe jullie mijn kwetsbare punten serieus namen en daarmee iets gecreëerd hebben dat mij heel veel gemoedsrust heeft gegeven.”

Meer lof kunnen we niet wensen.
Terug naar het portfolio

Start met een gratis website-strategie!

Via een gratis analyse-gesprek krijg je een professioneel idee van jouw unieke website strategie
Boek een gratis adviesgesprek